17-02-2019 - Pic de la Coma del Forn
20-02-2019 - Volta per Marimanha
17-02-2019

Sortim del refugi de La Colomina amb la intenció de passar pel coll de Saburó però anem a petar al coll entre el Mainera i el Pala Pedregosa,els últims metres els fem amb crampons. Baixem per la pala de la Mainera,bastant dreta al principi,amb neu dura transformant-se. Arribem als estanys de Mainera encara pensant que estem baixant cap a l’estany Negre,i és aleshores quan un cartell que posa “Pleta de la Mainera” i el gps,ens situen en l’espai i el temps. Decidim doncs passar cap a l’estany Negre pel coll del Muntanyó,on arribem per una pala bastant dreta,uns amb crampons i d’altres amb esquís.La baixada fins al collet de sota el pic de Sudorn la fem amb crampons perque és dretota i perquè no es pot fer amb esquís perquè a l ‘inici està bastant pelada. A sota el collet posem esquís i per neu dura primavera anem flanquejant fins que podem baixar a l’estany.A partir d’aquí hi ha molta més neu,i anem obrint traça per una agradable neu crosta fins al coll de Saburó.Baixem flanquejant ,passem d’anar pel pas de l’ós i baixem directament a l’estany de Mar. Patinem fins la presa i allà posem pells fins al refu. La baixada la fem directa pel llom i arribem fins al Gento descalçant-nos en un parell de llocs. D’allà posem pells i passem els túnels,baixant fins a Sallente pel caminet de neu bastant millor del que pensàvem.